Întoarcerea la filosofie

De când mă știu, îmi pun întrebări despre oferta filosofică a cărților.

Lumea cărților mi-a oferit și continuă să îmi ofere sfaturi înțelepte, făcând parte din mine. Nu aș putea concepe viața fără ele.  Aș fi ca un om lovit, ce își plânge de milă și își caută debusolat Nordul. Fiecare întrebare are un potențial răspuns, care uneori este o aterizare inovatoare.Răspunsul este adesea, chiar o inovație, deoarece ne aduce întotdeauna ceva nou. Nu vă mirați, căci este purul adevăr. De multe ori m-am mirat, la rândul meu, de acest minunat lucru.

Agenți filosofici sunt firește marii gânditori, precum Platon, Kant, Heidegger.
I-am numit doar pe aceștia, fiindcă, personal,  îi consider foarte buni. Nu l-am scris pe celebrul Socrate, de care mi-am adus subit aminte.
Toți filosofii îmi sunt dragi, însă aceștia dau dovadă de o specifică prezență de spirit. Minunatul Socrate, care nu a scris nici un rând, mi se pare fantastic, în scrierile discipolului său Platon. Vorbea cu atâta ușurință, în afara cetății și în cetate, încât îți dă fiori când citești dialogurile. Ce invidie i-or fi purtat, cei ce îl ascultau este lesne de înțeles! De ce l-ați otrăvit putem afla dintr-unul din dialogurile platoniciene.
Printr-o resetare a memoriei, îmi trec prin minte serile, in care citeam „Ființă și timp„, dialogurile lui Platon sau „Critica rațiunii pure”. Făceam fișe de citit sau câte o schemă de lucru, pe care le reciteam apoi înghețată de frigul acelor ani sub pătură.
Amintirea cărților citite, mă face să devin nostalgică. Ei, puțină nostalgie este bună, atunci când vorbim despre filosofie și marii săi gânditori.Fără urmă de orgoliu, recunosc că am ales spre studiu unul dintre cele mai frumoase domenii.
„Știu, că nu știu nimic”!, cum spune Socrate.
Lasă un răspuns

