Şah-mat

În încăpere domnea tăcerea. Ann citea al doilea volum dintr-o carte cumpărată recent. Fratele ei, Camil aranja liniștit piesele pe tabla de șah, așteptând să vină un eventual partener. În cameră intră Ema roșie la față, aruncând pe jos racheta de tenis și fredonând o melodie.

-De când te știu ai fost aiurită, îi spuse sora ei puțin iritată, pentru că îi stricase dispoziția pentru lectură. Cu cine ai jucat tenis?

-Ei, nu crezi că ești prea indiscretă?, o întrebă roșind până în vârful urechilor.

-Nu! Cel mult curioasă, replică Ann. –

Dar ce aveți fetelor? Nu vrei Ema să mergi să îl cauți pe Felix? Nu a mai fost demult pe la noi. Trebuie să recunosc că este un excelent jucător de șah! –

Păi, cu el am jucat și eu tenis. Nu știu, dacă mai vine pe la noi după întâmplarea aceea ciudată cu jocul de șah.

-De ce ciudată? Ce vină are bietul șah, că tu ești atât de aiurită și vrei să zăpăcești toți băieții?, o întrebă precipitat Camil pe sora sa.

-Să îți fie de bine cu șahul tău! Eu nu merg să-l caut.

În urmă cu două săptămâni, Felix fusese la ei să joace șah împreună cu Camil. Era de vârsta lui Ann și cu patru ani mai mare decât Ema, pe care o plăcea pentru voioșia și inteligența ei. Tocmai de aceea, accepta orice propunere de a ei, privind jocul de tenis sau de șah cu Camil. Era medic rezident. Își pierduse de mic mama și rămăsese în grija tatălui, care se recăsătorise și nu-i acordase atenția cuvenită. Locuia cu chirie de doi ani, decând începuse rezidențiatul în neurologie. Îi plăcea să dăruiască afecțiune pacienților săi, în parte fiindcă fusese privat de ea; pe de altă parte pentru că avea o fire empatică, plină de compasiune. Totuși, avea micile lui defecte ca fiecare om. Se enerva repede și fără motiv, însă îi trecea la fel de iute. Ema era pentru el un motiv de bună-dispoziție de câte ori o întâlnea, pe terenul de tenis, la ei acasă, când ieșea în oraș, mereu. Nu vedea la ea nimic, care era menit să îl deranjeze sau să îi producă neplăcere.

Și în urmă cu două săptămâni îi deschise ușa tot Ema. De obicei, ea făcea oficiile de gazdă, fiind cea mai liberă și plăcundu-i să fie în centrul atenției. În timp ce își dădea jos pardesiul, îi privea ținuta sport și zâmbetul ștrengar de pe buzele fin conturate. În sufragerie domnea o atmosferă ce contrasta cu aerul Emei.

-De când te așteptam, îl întâmpină Camil. Nu am mai jucat demult o partidă de șah cu tine. Știu de acum că tu vei câștiga.

-Salut, Camil! De ce ești atât de sigur că voi juca șah? Poate, am venit cu alte planuri…și sunt puțin obosit, pentru a mă concentra.

-Ce alte planuri poți avea?, îl întrebă bosumflându-se Camil.

-Ei, spuneam și eu așa, zise Felix care tot o urmărea pe Ema cu privirea.

Ann intră și ea în cameră, aducând o tavă cu fursecuri abia scoase din cuptor.

-Azi, fac pe bucătăreasa. Ema nu mă ajuți deloc. Măcar ține companie musafirului…te-ai retras deoparte…Hmm, nu te știam atât de sfioasă, o tachină Ann pe Ema.

-Eu pentru Ema am venit, zise Felix încet.

-Pentru mine?, întrebă ea oarecum uimită.

-Da, nu trebuie să te miri. Știi, doar, că te plac.

-Știu, dar nu mă întrebi, dacă și eu am aceleași sentimente pentru tine? Îmi ești simpatic, însă până la a te place este cale lungă. Dacă joc tenis cu tine, înseamnă că te plac? În plus, iubesc pe altcineva cu adevărat. Nu am spus nimănui despre acest lucru și profit de această ocazie, pentru a afla toți. Tu, Felix, nu cred că ai nici un motiv să te superi pe mine, încheie Ema senină.

-Șah-mat!, chicoti Camil.

-O poți lua și așa, dacă vrei, zise Ann care asistase la discuție.

-Ema de ce nu ne-ai spus nimic de iubirea ta secretă?, întrebă Ann nedumerită.

-Este atât de simplu să iubești!, spuse Ema începând să valseze pe o melodie, auzită doar de ea.

Iubirea se trăiește, nu se povestește! Fiecare ne-o trăim, dacă avem șansa s-o întânlim…

Textul este scris pentru tema din clubul cuvintelor .

Lasă un răspuns

