Straduţa de poveste

Fiecare stradă din această lume are farmecul ei. Unele sunt pline de istorii ciudate, altele sunt simple dar spun câte o poveste. Am ales o poveste simplă, însă plină de încântătoare poveste. Este strada pe care m-am născut. Acolo mi-am petrecut copilăria, adolescența și o parte din tinerețe. Are un nume superb, zic eu, Strada Primăverii. Da, chiar așa se numește: Strada Primăverii. Am venit pe lume într-o zi de toamnă, în septembrie, dar pe strada Primăverii. Mama m-a născut la maternitate, firește, însă m-a adus pe strada Primăverii. Era o toamnă frumoasă, mi s-a povestit.
Povestea străzii au scris-o amintirile mele.
În copilărie am fost răsfăța bunicilor, mătușilor, unchilor; fiind prima nepoată. Mă jucam pe trotuarul larg, plin de flori și salcâmi, șotron sau ce își doreau ceilalți amici de joacă. Erau doar case pe stradă și copii puțini. Vis-a-vis de casa noastră stătea o verișoară mai mare cu un an decât mine. Ea avea o pianină în miniatură, la care am învățat un cântecel. Verișoara aceasta mă plimba până la faleză. Eram atât de încântate de faleză, mai ales, când am lăsat jocurile copilăriei și aveam primele întâlniri. Ea era mai fâșneață și avea mai mult succes la băieți. În fața casei ei, era un salcâm uriaș sub care se săruta cu prietenul ei. Eu trebuia să păzesc poarta, să nu iasă vreunul dintre părinți și să o vadă. Mie îmi plăcea să studiez arhitectura fiecărei case de pe strada Primăverii. Erau case mari, cu arhitecturi foarte frumoase, însă existau și oameni mai sărmani care aveau căsuțe mici. Pretutindeni era armonie sau așa percepeam eu atunci totul.
Când am început școala, apoi liceul, Universul meu s-a mărit și am cunoscut și alte străzi din Orașul cu salcâmi, dar niciuna nu se putea compara cu strada Primăverii. Le lipsea acel parfum al începutului.
Spre liceu mergeam pe cel mai frumos bulevard al orașului, dar nu avea în ochii mei frumusețea străduței mele, unde mă întorceam după orele de curs. Admiram și treceam mai departe. Nu lăsa nici o urmă în sufletul meu atât de tânăr.
 Strada Primăverii a lăsat atâtea amintiri plăcute și mai puțin plăcute în suflet, încât nici acum când nu mai există, o păstrez într-un fel de sertar. De ce nu mai există? S-a hotărât modernizarea acelei zone și demolarea tuturor caselor, pentru a fi construite blocuri.
Am fost o dată să revăd locurile copilăriei și am rămas siderată de cutiile de chibrit, ce au luat locul caselor frumoase. Acestea sunt cerințele vremurilor, pe care le trăim. Modernizare în locul confortului sufletesc! Păcat pentru noi toți, că nu știm să păstrăm valorile sociale.
Straduţa de poveste o aşez in tabel, cuminte si cu parfum de tei, langa celalălalte texte inspirate de tema propusa pentru saptamana asta.
2 gânduri despre &8222;Straduţa de poveste&8221;

  1. Frumoasa straduta ta de poveste. E tare placut sa ai astfel de amintiri. Chiar daca realitatea este acum alta, in suflet mereu vei purta frumusetea unei „primaveri”.
    O duminica placuta sa ai! 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

69

Cel mai bun mod de a face dragoste e sa faci sex!

Pur si simplu eu

Trăiește fiecare clipă, ca și când ar fi ultima!

rachelmankowitz

The Cricket Pages

Fosile şi pietre

Just another WordPress.com site

Efemeride

Pasiunea Misterelor

Înşiră-te mărgăritare

Vorbe, cuvinte și litere prăfuite, despre lume, cu lume și pentru lume

VERONICISME

De la Tuşa Vero cetire - traduceri, povestiri, elucubraţii, etc, şamd...

Black & White

VIAȚA ÎNTRE ZÂMBET ȘI LACRIMĂ

Barking Blog

Animals and Nature

Happy, happy... going, going

Jag hade en väldigt snygg figur, innan magen började satsa på en egen karriär.

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

In Jurul Kadiei

pas cu pas, prin viață

A Wolfdog Blog - Drogo, my friend

Acest blog latra pentru drepturile posesorilor de caini !

Snapshooter

"I would that my camera had the speed of your tongue..."

Giaskyler

Photography

Googsy Photography

My Favorite Clicks....

Montecristo

De toate pentru toti

