Nopți în satin alb

 

Citise sau auzise pe undeva că persoanele, cu care ai amintiri, trebuie alese cu multă grijă; deoarece rămâi cu amintirea lor întreaga viață. Îi plăcea să creadă că făcuse alegeri b44696une, adesea, iar când nu procedase bine nu îi părea rău, pentru că se alesese cu experiențe de care se bucura și acum. Obișnuia să stea la povești împreună cu un prieten drag lui și să asculte ever green-uri, ce păreau scrise ieri. Punea la laptop câte un CD, iar amintirile îi veneau în minte, de parcă s-ar fi petrecut atât de recent.

-Știi, cât de frumoasă era aceea iubită din tinerețe?, își începu povestirea fostul iubit. Nici nu îți poți imagina! Era și inteligentă. În studenție, când ne-am cunoscut avea doar note de 10, ici-colo câte un 9 și foarte rar nota 8, continuă el.

Avea un fel al ei de a fi, care mă atrăgea; însă în același timp, mă făcea să o resping. Era un amestec straniu de feminin și masculin, dulce și amar, caldă și dură, veselă și tristă; într-un cuvânt nu știam la ce să mă aștept de la ea în următoarea clipă, atât de iprevizibilă era. La început nu am crezut că mă voi putea iubi o astfel de fată, fiindcă eram obișnuit cu cele normale din toate punctele de vedere. Ea avea acel magnetism, un fel de anormalitate, care atrăgea. Simțeam, în prezența ei, că are un elastic cu care se juca; acum mă ținea la distanță, acum mă vroia lângă ea și acest lucru mă fascina. Îmi spuneam că sunt un imbecil, dar nu îi puteam rezista farmecului său. Uneori, stătea în camera căminului studențesc învățând sau citind și nu dădea doi bani pe mine; deși îi simțeam privirea, care îmi urmărea fiecare gest. Începutul relației noastre mi s-a părut un joc de-a v-ați ascunselea sau o tatonare permanentă, obositoare pentru mine; parcă eram un șoricel, ce nu se lăsa prins de o felină.

A durat ceva timp această situație puțin incertă pentru mine. M-a salvat un ceai dansant, la care a fost și ea. Nu mi-a venit să cred, când m-a invitat chiar ea la dans, spunându-mi cu o voce, ce se dorea a fi aspră:

-Don Juan dansează și cu mine? Până acum ai dansat aproape cu toate colegele mele, am observat.

 -Ana, tu mă inviți pe mine la dans? Te credeam inabordabilă și nu am îndrăznit să te invit la dans. De ce îmi spui Don Juan?

-Te deranjează invitația mea? Da, la prima vedere par greu de abordat, dar nu sunt atât de inaccesibilă. Așa sunt eu…puțin mai dificilă sau mofturoasă, cum zic unii. De ce nu încerci să mă cunoști tu? Acum, dansăm?

-Desigur, colega! Muzica era un blues romantic, dar mai degrabă ar fi fost bună de ascultat. Dansa ușor, grațios și îți era mai mare dragul să o ții în brațe.

Am dansat împreună toată seara și am discutat cu Ana despre câte în Lună și în stele, neașteptându-mă să aflu atâtea lucruri de la ea. Atunci, fără să îmi dau seama de ce petrece cu mine, m-am îndrăgostit iremediabil de acea fată incredibil de frumoasă la propriu, dar, mai ales, la figurat.

A doua zi ne-am gândit să ne întâlnim, pentru a mai vorbi, despre una, despre alta; să ne cunoaștem mai bine gusturile, idealurile să mai discutăm.


Am condus-o în seara aceea acasă la ea, stabilind pentru ziua ce urma, care era duminică, o oră la care să ne întâlnim. Inițial, am vrut să o invit la un concert de muzică, dar m-am gândit că nu aveam cum să discutăm în timpul concertului. Și aveam atâtea să ne spunem…
Noaptea am dormit puțin și prost, gândindu-mă la Ana. Mă surprinsese în mod plăcut felul, în care gândea, complexitatea ei. Când a sosit la întâlnire, era îmbrăcată în alb. Eleganța Anei nu m-a uimit, ci doar felul în care știa să își pună în valoare frumusețea. Am mers pe o alee, care îi plăcea ei, ținându-ne de mână.
Mâna mea era umedă de emoție, iar a ei deosebit de delicată. Am vorbit mai mult eu, în ciuda emoțiilor, cărora incercam să le fac față. Ana a dat dovadă că citise mult din felul coerent și clar, în care își expunea ideile. Aveam gusturi comune, în privința trăirii vieții; iar cele diferite le acceptam și respectam. Avea o noblețe care o reprezenta, lucru ce mi s-a confirmat în nopțile ce au urmat.
A trebuit să am răbdare cu Ana și să luăm etapă cu etapă relația, ce începuse să se înfiripeze. Câteva zile nu ne-am văzut, pentru că eram în sesiune; dar când ne-am eliberat de examene am invitat-o la mine să ascultăm muzică. A venit îmbrăcată tot în alb, care se pare că era culoarea ei preferată. Simțeam că îndrăgostirea nu era ceva trecător ca altă dată și se transforma încet într-o iubire profundă.
Muzica, ce ne învăluia, dădea amploare sentimentelor noastre și în scurt timp ne-am trezit îmbrățișați. Emana un parfum suav de lăcrămioare, care se potrivea perfect cu înfățișarea ei dulce. M-a întrebat, dacă nu aș vrea să ne îmbrăcăm în satin alb amândoi, pentru a fi în ton cu melodia ce o ascultam: „Nopți în satin alb”.
-Dacă vii și mâine seară, voi îmbrăca satin alb. Acum, de unde să iau? Îți voi lua și ție un chimono din satin alb, dacă îmi dai voie să îți fac un cadou.

Am cumpărat două chimonouri albe, pe care le îmbrăcam de câte ori venea Ana și ascultam „Nopți în satin alb” împreună.

Ce mai știi de Ana?, întrebă prietenul.

-Mai nimic. Doar că s-a retras la o mânăstire. Într-o seară mi-a spus de această intenție a ei și am întrebat-o mirat de ce dorește să facă acest lucru. Ea mi-a zis că s-a săturat de răutatea acestei lumi și ar vrea să se reculeagă, să citească tot ceea ce nu avusese timp să lectureze. I-am spus că putea să facă aceste lucruri și alături de mine. A refuzat cu multă hotărâre, spunându-mi că are de gând să se căsătorească vreodată sau să trăiască alături de un bărbat întreaga viață. Ana este o femeie ciudată, într-un fel, cum ți-am mai zis. Mi-a interzis să vin să o văd, căci aș fi tulburat-o; spunea ea, privindu-mă cu duioșie. Și acum, păstrez chimonourile din satin alb, așteptând să vină într-o seară și să ascultăm muzică. Speranța moare ultima sau niciodată, nu-i așa?

Text scris pentru Jocul cuvintelor

 

 

 

 

Un gând despre &8222;Nopți în satin alb&8221;

  1. Citeşti cărţi? Dacă da, chiar n-ai observat că după semnul întrebării nu se pune niciodată virgulă?!
    Nu se pune virgulă nici între propoziţia regentă şi completiva directă. Vezi https://ro.wikipedia.org/wiki/Propozi%C8%9Bie_completiv%C4%83_direct%C4%83. Corect este, de exemplu: „Știi cât de frumoasă era aceea iubită din tinerețe?” (E „acea”, nu „aceea” şi oricum nu pică bine aici, îi dă replicii o notă nefirească.)
    Nu se pune virgulă nici în multe alte locuri în care o pui tu – nu înşir toate cazurile în care faci greşeala asta; sunt prea multe.
    „Concert de muzică” e pleonasm.
    Reciteşte-ţi articolele şi corectează-ţi scăpările: „Până acum ai dansat aproape cu toate colegele mele, AM observat.”
    Fereşte-te de exprimările prea pretenţioase: ” șoricel ce nu se lăsa prins de o felină”. Pisica e singura felină care prinde şoricei. aşa că las-o pisică. Nu-i nevoie să duci cititorul cu gândul la tigri, leoparzi şamd. E chiar ridicol.
    Ai trântit treaba cu plecarea la mănăstire hodoronc tronc, fără nicio legătură cu luxul de amănunte cu care ai deschis-o pe Ana până atunci. Şi faci asta în foarte multe povestiri. La început te pierzi în amănunte, apoi vii cu un sfârşit abrupt; e ca un tiv roşu, de stambă, cusut cu aţă albă la o rochie din mătase mov.
    Citeşte povestirile Citei (http://cita-topa.blogspot.ro/) şi pe ale Adrianei Tîrnoveanu (https://www.adrianatirnoveanu.ro/) şi încearcă să înveţi de la ele cum să le spui frumos pe ale tale.
    Nu e nevoie să-mi aprobi comentariile şi poţi să le ştergi liniştită pe cele care au apărut. Sper doar c-o să înveţi ceva din ele şi o să începi să scrii mai bine. S-ar părea că ai un suflet foarte sensibil, dar ca să scrii fain numai atât NU e de-ajuns.
    Succes!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

