La vie

vita-de-vie-struguri-500x330Privea cu nostalgie o filă din calendar, iar un gând răzleț îi spuse:

-Ce minunată ar fi o plimbare la vie! Nu am mai fost demult. Îmi petrec prea mult timp în casă, își reproșă ea.

Venise anotimpul atât de drag pentru un suflet atât de sensibil ca al ei: toamna.

Soneria o trezi din reveria ei. Merse să deschidă.

-Sărut mâna, mătușă! îi spuseră nepoții veseli, luând-o unul de gât, altul sărutându-i obrazul.

Un tremur ușor îi trecu peste corp de emoție.

-Am venit să te luăm la culesul strugurilor, la vie. Sperăm să nu ne refuzi. Te vom aduce tot noi acasă, nu te teme. -Chiar mă gândeam, că nu am mai ieșit. Merg cu voi, căci vorba aceea nu este bine să renunți la ceva ce îți face plăcere.

-Ce dulce ești mătușă! exclamară victorioși nepoții. Putem da o povață? mai întrebară ei sfioși.

-Desigur, dragii mei.

-Ar trebui să te îmbraci gros, fiindcă se va lăsa frigul.

Mașina mergea cu viteză moderată, dar tot lua sub roți frunzele ruginii ale toamnei. Mătușa stătea sprijinită pe bancheta din spate, admirând
icoana anotimpului preferat.

Au petrecut o zi minunată la vie. Au mâncat struguri, au băut mustul dulce. La întoarcere erau obosiți, dar bucuroși că îi făcuseră o surpriză plăcută mătușii lor dragi.

-Mulțumesc copiii pentru așa zi superbă! le spuse cu duioșie nepoților, urcând treptele spre apartamentul său. O lacrimă de bucurie stătea în colțul ochiului.

 

Text scris pentru Jocul cuvintelor

Un gând despre “La vie

Lasă un răspuns

